Verzenden en bestellen

Op Outdoorspecialist.nl kun je gemakkelijk, veilig en snel online winkelen. Mocht je desondanks vragen hebben over het online bestelproces, dan helpen we je graag. Hieronder vind je antwoord op de meest gestelde vragen over het bestellen en verzenden van jouw bestelling.

Hoe kan ik een artikel bestellen?
Zoek een artikel uit en kies vervolgens de gewenste maat, kleur en het aantal.
Leg het artikel met een muisklik in de virtuele winkelmand. Kies voor ‘verder winkelen’ als je nog meer artikelen wilt toevoegen.
Kies eventueel nog meer artikelen en plaats deze in de winkelmand.
Heb je alle artikelen gevonden, klik op de winkelmand rechts bovenin het scherm. Je krijgt een overzicht van de artikelen in het winkelmandje. Controleer de artikelen in het winkelmandje, je kunt deze nog wijzigen.
Nadat je de artikelen in je winkelmandje hebt gecontroleerd, kun je jouw factuuradres en verzendadres opgeven.
Daarna selecteer je de verzendwijze en vervolgens kun je de betaalmethode selecteren en de betaling afhandelen. Na het betaalscherm kom je op een overzicht van de bestelling die je zojuist geplaatst hebt.

Wie levert mijn bestelling?
Heb je ervoor gekozen je bestelling thuis te laten bezorgen, dan zal een Outdoorspecialist winkel in jouw postcodegebied de bestelling leveren. Indien deze winkel een artikel niet op voorraad heeft, dan zal a-select een andere Outdoorspecialist winkel, die de bestelling zal leveren, worden geselecteerd. Wanneer je er voor hebt gekozen de bestelling in een winkel af te halen, dan kan het soms ook voorkomen dat de geselecteerde afhaalwinkel het artikel niet op voorraad heeft. In dat geval zal een andere Outdoorspecialist winkel dit artikel aan de afhaalwinkel leveren. Indien de afhaalwinkel alle artikelen van de bestelling niet op voorraad heeft, dan zullen meerdere winkels delen van de bestelling leveren aan de afhaalwinkel. De winkel die de bestelling levert, staat vermeld op de pakbon.

Is bestellen op Outdoorspecialist.nl veilig?
Online winkelen is snel en je kunt altijd en overal bestellingen plaatsen. Daardoor wordt het steeds aantrekkelijker om online te bestellen. Let er bij het online winkelen goed op dat je bij een betrouwbare webshop koopt. Om te garanderen dat je op Outdoorspecialist.nl je aankopen veilig kunt doen, zijn we aangesloten bij het Thuiswinkel Waarborg. Zij controleren of de site voldoet aan de wet en of de site veilig is.
Op Outdoorspecialist.nl wordt bij gevoelige informatie, zoals je betaalgegevens, gebruikgemaakt van een beveiligde internetverbinding. Een beveiligde verbinding kun je herkennen in de adresbalk van je browser. Wanneer het internetadres begint met https:// in plaats van de normale http:// dan is er sprake van een beveiligde verbinding. De letter ‘s’ die extra wordt weergegeven staat voor ‘secure’ (veilig). Bovendien verschijnt er een klein slotje in de adresbalk en kleurt de adresbalk groen.

Zijn alle producten in de webshop op voorraad?
Helaas beschikken wij nog niet over een gekoppeld systeem met de voorraden in onze winkels. Hierdoor kunnen wij niet garanderen dat jouw bestelling ook daadwerkelijk geleverd gaat worden. Mocht jouw bestelling geannuleerd worden omdat er geen voorraad blijkt te zijn dan ontvang je binnen 48 uur bericht. Het aankoopbedrag wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort.

Dien ik verzendkosten te betalen?
 Wanneer je de bestelling in één van onze Outdoorspecialist filialen afhaalt, dan is dit kosteloos. Een winkel in de buurt kun je vinden via het menu ‘Winkels’.
Kies je er voor om je bestelling op een adres binnen Nederland te laten bezorgen, dan zijn hier verzendkosten van € 4,95 aan verbonden. Je bestelling wordt dan door PostNL op een door jou aangegeven adres bezorgd.
Naast het afhalen in één van de Outdoorspecialist winkels, kun je kiezen voor Pakje Gemak. Kies je voor Pakje Gemak dan betaal je € 4,95 verzendkosten. Jouw bestelling wordt dan geleverd op één van de PostNL locaties. Met meer dan 2000 afhaallocaties is er altijd een PostNL locatie in de buurt. Op de website van PostNL vind je een afhaallocatie bij jou in de buurt.
Voor elke verzonden bestelling doneren wij een bedrag aan Trees for All, die zich inzetten voor een beter klimaat, meer biodiversiteit en gezonde leefomstandigheden voor ons allemaal. 

Kan ik mijn bestelling volgen?
Ja. Zodra je bestelling door ons ontvangen is, ontvang je een bevestiging per e-mail. Zodra je bestelling door één van de Outdoorspecialist winkels is ingepakt en klaar staat voor verzending, ontvang je een e-mail met een track-and-trace nummer. Daarmee kun je de status van de bestelling controleren.
Wanneer je de bestelling afhaalt bij één van de Outdoorspecialist winkels of bij een PostNL punt, ontvang je een e-mail zodra je bestelling klaarligt.

Is het mogelijk mijn bestelling te annuleren?
Als je je bestelling wilt annuleren kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Wij kijken dan of het nog mogelijk is om de bestelling te annuleren.

Waarom heb ik maar een deel van mijn bestelling ontvangen?
Bij Outdoorspecialist.nl zijn landelijk verschillende winkels aangesloten.Het komt weleens voor dat je bestelling van verschillende winkels vandaan komt en dat het er een deel van de bestelling eerst geleverd wordt. De rest van de bestelling wordt zo snel mogelijk erachteraan geleverd.
Klantenservice